July 20, 2009

S E B U L A N bekerja

oyeahhhh...alhamdulillah,selesai sudah kerja aku selama sebulan jaga & niaga kat ekspo BANDAR PERDA..mcm2 aku dapat kutip pengalaman sepanjang aku kje neyh,lebey pengalaman dr aku praktikal sblm neyh..adoila,sebak plak bila tringat2 balik..mcm xmo je aku pisah ngan dowang yg sama2 niaga kat situ,kitorang dh rapat 1 sama len..dh mcm family,mane x nya..ari2 slama sebulan ngadap muka yg sama dr pg smpai ke tengah mlm...tlg menolong tu toksah dok kata la,mmg slalu..
tp yg aku xley lupa skali,kenangan aku ngan MAKSU[akak] yg niaga sebelah gerai aku..
maksu neyh mmg lawak gila,xkering gusi aku dok ngan dye..dah tu suka carik pasal ngan aku,mmg ska gadoh2 manja ngan dia..kami nk g mane2 mst ber2..mmg mcm belangkas dh org panggil kami,dye caring sgt2..amik brat sal aku..ag 1 ade ag 2 org kje ngan maksu ni,mmg xbley blah aku ngan dowang..suka gila sakat aku,sehari xsah klu xngusik xsorok xcurik brg2 aku..rugi plak xsempat snap pic dowang...
weyh,wendu gila r kenangan ngn ampa..bila lagi ley jmpa xtaw la,sunyi tau dak ampa xdak..
slalu pg2 sampai ka tempat keja,sora ampa ja aku dok dengaq..
semalam 19JULAI 2009,mlm terakhir kita niaga..aku suka gila tgk gerai ampa..riuh mcm nk runtuh je khemah ampa tu..jeles aku tgk sesak lam kedai ampa,apakan daya..aku xbape sehat smlm kan,xbley nk jerit2 panggil org..juz dok depan kedai jempot org masok je kan..pastu time aku nk balik,aku renung muka ampa sorang2..sebak weyh,cuma xturun je ujan tu..xtau nk kata pa dah,ampa lak pandai noh teka tgk riak muka aku..ley plak ampa wat lawak bodo,semata2 xmau redupkan keadaan ceria tyme tu..aku xmampu nk gelak,senyum je..
dah2..len aku nk karang,len yg aku tulih..
dah menitik dah ujan kat pp aku neyh,kang lg melalut..
meraung tros aku d watnya..
Hi5 Emoticon
ni la maksu[akak] yg jaga aku slama sebulan aku kat ekspo tu..
kami dorang mmg xdpt d pisahkan,gila vavi punya sygs aku kat dye..
Hi5 Emoticon

No comments:

Post a Comment

cakap cakap cakap
selagi boleh cakap